La gestió de compres

El 6 de juliol hem ofert una Conferència a la seu de ACF, on tractem consultes d'interès per a la seva franquícia i en què podem atendre i desactivar algunes de les seves preguntes més habituals en relació amb l'àrea de Compres i Aprovisionaments .

 Ho ha impartit Sebastià García, de  GBIE Global Business Inputs Experts,  donant la importància real que té l'àrea de compres dins de les empreses. Transmetrem alguns dels conceptes més efectius per a una adequada gestió de compres.

 

 

La Gestió de Compres: El segon centre de beneficis a l'empresa

Les empreses competitives gestionen el benefici no només a través de Vendes, sinó també a través dels costos variables de Compres per augmentar el marge de contribució. Les compres es converteixen, d'aquesta manera, en el segon centre de Benefici per a l'empresa.

 

Anàlisi Estratègica en Compres

L'anàlisi estratègica de la nostra massa de compra i contractació ens aclara diverses qüestions importants, des d'identificar i gestionar els riscos i avantatges que provenen dels mercats on adquirem els materials i serveis de compra, Dissenyar la idònia estratègica per a cada segment de Compres, definir el Context relacional amb els proveïdors fins arribar a un compliment i correcte alineament intern amb els objectius de la Companyia entre uns altres. Sense l'anàlisi estratègica es poden cometre errors, alguns d'ells de gravetat, com interactuar amb els proveïdors amb un "estil" inapropiat, iniciar accions mal dissenyades, plantejar accions en operacions sense transcendència real o perdre competitivitat al no aprofitar oportunitats en els mercats de Compra, entre altres. L'anàlisi estratègic és fruit d'una anàlisi extern i intern. De la combinació de tots dos es van aconseguir determinar els possibles riscos i avantatges per als materials i serveis més importants dins de les empreses.

 

Plans d'optimització de compres i despeses

El concepte econòmic fonamental sobre aquest pla d'optimització ha de sustentar-se en el Cost Integral. Considerem el Cost Integral com el resultat del producte del cost d'adquisició unitari per la quantitat comprada i consumida. Aquesta fórmula senzilla indica que un pla d'optimització, per tal d'assolir resultats i rellevants, ha d'actuar sobre la variable econòmica i la variable tècnica o de consum.